کسی مرا به مهمانی گنجشکها نخواهد برد!

پرواز را به خاطر بسپار پرنده مردنی ست .

کسی مرا به مهمانی گنجشکها نخواهد برد!

پرواز را به خاطر بسپار پرنده مردنی ست .

فریاد سکوت ..

تو سکوت می کنی

و فریاد زمانم را نمی شنوی

یک روز

من سکوت خواهم کرد

و تو آن روز برای اولین بار

مفهوم دیر شدن را

خواهی فهمید ...!

حسین پناهی

این روزها ...

این روزها که می گذرد

شادم

این روزها که می گذرد

شادم که می گذرد

این روزها شادم که می گذرد ...

قیصر امین پور

شناسایی...

یک سال گذشت

نتوانستم فراموش کنم

تمام شهر بوی شناسایی می دهد

هیچ کس به اندازه ی خودم نمی داند

  آه

دیری است با من است

حسرت

با من قدم می زند

من با گذر ازکوچه های شهر کودکان را به یاد می آورم

هیچ کس نمی فهمد

هیچ کس به اندازه ی خودم این حسرت را نمی فهمد

 هر کس قضاوتی می کند

هیچ کس مرا نفهمید

حتی خدا ...

  ۲۸ تیر ۹۳

حوریه .ز.م

احتمال ...

ما

  در عصر احتمال به سر میبریم

در عصر شک و شاید

در عصر پیش بینی وضع هوا

از هر طرف که باد بیاید

در عصر قاطعیت تردید

عصر جدید

عصری که هیچ اصلی جز اصل احتمال ، یقینی نیست

اما من

بی نام تو

حتی یک لحظه احتمال ندارم

چشمان تو

عین الیقین من

قطعیت نگاه تو دیدن من است

من از تو ناگزیرم

من بی نام ناگزیر تو می میرم ...

قیصر امین پور

نیایش گنجشک ها ...

صلح

نه

از کبوتر شروع می شود

نه

از زیتون

بلکه نیایش کوچک گنجشک هایی است

که می دانند

بهشت نام قبیله ای است

در همین نزدیکی ....

فاطمه بیرانوند